Így bírd ki a 90 percet

A Burnley korábbi fáradhatatlan játékosa elmondja, hogyan fejlesszétek erőnléteteket.

Interjú Chris Flanagan

„Alig-alig játszom teljes meccseket a csapatomban, és amikor beállok, akkor is gyorsan kifulladok. Hogyan javíthatom fizikai állapotomat?” Andy Williams, Twitter

George Boyd
a Peterborough United középpályása

„Szerencsés vagyok, alapjáraton is jó az erőnlétem. Már az iskolában is futóversenyeken indultam. A Peterborough-nál még nem mérték, mennyit futottunk, de én biztosan sokat. Persze akkoriban még nem figyeltek erre annyira, mint manapság. Lehet, hogy adottság nálam az erőnlét, de sokat is teszek érte. A Burnleynél általában nyolc-tizenhárom futás a penzum tizenhatostól tizenhatosig, de ez minden klubnál így van, mindenhol sokat kell futni, de tizenkét percnél általában nem többet. A pályafutásom elején még a monoton hosszú távú futás volt a divat, de ma már inkább a rövid, gyors változat. Ez a sporttudománynak köszönhető. Kilencven percig edzünk, és mindig maximális intenzitással. Így érjük el, hogy a mérkőzéseken is hasonló legyen a tempó. Amatőr játékosként, ha heti két edzésed van és hétvégén egy meccs, akkor a pihenésre is időt kell szakítanod. Nálunk, ha hétközi is pályára lépünk, akkor jeges fürdői is a programba iktatun k, hétfőnként pedig intenzív levezetést, hogy minden káros anyagtól megszabaduljunk.”

(Megjelent a FourFourTwo magazin 2015. decemberi számának Fociakadémia szekciójában.)

Szólj hozzá!

Hozzászólások